Sidor

söndag 10 april 2011

Hjärtask

Helgens projekt har varit en ask att lägga en present i, och ett födelsedagskort. Asken har jag gjort själv med hjälp av Spellbinders, kika längst ner i inlägget om du vill veta hur jag gjorde.  Motivet på kortet är från Lili of the valley - butiken hittar du här, och jag har försökt att "hålla ihop det" med samma papper på kort och ask.



utsidan av aksen
insidan, text från ett textkit köpt av Inger
och kortet, med min favvostämpel :-)

Så här gjorde jag asken:
  1. Jag började med att stansa ut ett hjärta av min största spellbinderform (jag använder mig av pizzakartonger som jag tiggt av "byns bagare" - de är precis lagom formbara men stadiga dock EJ syrafira antar jag...)
  2. Till bottnen klippte jag två remsor ca en centimeter bredare än höjden på asken, i det här fallet ca 4 cm, bigade vid en centimeter.
  3. Klippte hack i den biten som är en centimeter - dvs den som ska bli invikningen.
  4. Klistrade kanten på botten - tog två remsor som jag skarvade.Klistrade vikningen på insidan.
  5. Till locket ritade jag  och  klippte den yttre kanten på hjärt-spellisformen så den blir lite större.
  6. Remsan till locket lite mindre - 2 1/2-3 cm  och limmade det på utsidan i stället.
  7. Nu är det bara dekoreringen kvar!
Ha en fortsatt härlig helg, och tack för att ni tittar in!
//Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar