Sidor

lördag 25 mars 2017

Andys Dinosaurieäventyr

Mitt äldsta barnbarn är tre och ett halvt och han gillar ett program som heter Andys Dinosarieäventyr.  Andy har en hatt och en "Manick" bland annat. Då måste ju såklart min älskling också ha en hatt och en manick. 
Först gjorde jag hatten från grunden av foam. Jag började med att göra ramen runt i samma storlek som huvudet på lillkillen, och klistrade sedan på det på en fyrkantig bit. Sedan klippte jag hål, och gjorde "locket". Målning och sedan försegling med vax för att det skulle tåla att bli lite svettigt. Så ser hatten ut:

Sedan till manicken.  Jag började med att göra själva "datordelen" i publisher varefter jag skrev ut på rätt hårt papper, och klistrade sedan på fyra lager kartong för att den skulle bli lite högre men ändå inte tung. 
Till själva den delen som ska sitta fast på armen använde jag en sånt mobilfodral som man har när man är ute och motionerar. För att den skulle passa klippte jag bort en del runt om och klippte loss själva "spänndelen" och kortade den. 







Det var allt för den här gången :-)
/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar