Sidor

lördag 14 februari 2015

Album till 50-åring

 

När jag vann en tävling från Scrappa Loss fick jag albumsidor som jag använde mig av när jag skulle göra en present till en kamrat som fyllde 50 nyligen. Vi var några stycken som lade ihop och skulle ge bort en kryssning till honom och en reskamrat. Vi diskuterade en del om hur vi skulle göra för att det skulle bli bra, och min sambo kom upp med idén att vi skulle använda det nya albummaterialet. Jag gjorde en sida för varje “del” av resan. vi bor ju på Gotland, så man måste åka båt två gånger, och ta bussen till Stockholm Central.

Så här blev det:

 

En ask at lägga albumet först, papper från La Blanche.

DSC_0269

 

 DSC_0271

Utsidan är dekorerad med kugghjul och bård i steampunk-stil som sedan är övermålade med svart akrylfärg, och kugghjulen har sedan fått metallfärg från Martha Stewart.

 DSC_0273

Varje sida har papper från Tim Holtz, en ficka som är dekorerad med en bild av det pengarna ska vara till.

 DSC_0274

 DSC_0275

 DSC_0276

 DSC_0277

DSC_0278

 DSC_0279

 

//Helen

10 kommentarer:

  1. Läcker, vilken underbar rolig och fin present.
    Härlig idé något att filta till en 40 åring
    Eva

    SvaraRadera
  2. Roligt att se vad det blir av vinsten. Snyggt och häftigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, blev en uppskattad present två gånger, först till mig och sedan till jubilaren :-)
      /H

      Radera
  3. Riktigt tufft! Hälsa min älskade ö från mig! Man längtar hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska hälsa speciellt från dig på min promenad idag! :-)
      /H

      Radera
  4. Vad kul att du använde vinsten från oss på Scrappaloss. Verkligen ett underbart jobb du har gjort :D
    Grattis igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var ett jättekul projekt att göra!
      /H

      Radera