Sidor

måndag 23 februari 2015

Shabby Chic

 

Det finns en facebook-grupp som heter 48-timmars utmaningar. Jag brukar ha svårt att hinna med att få in bidrag, verkar som om det alltid kommer något i vägen, men den här gången fick jag iväg ett kort. Den här gången var det ett shabby chic kort man skulle göra, med pastelliga färger och lite gammal look, och det skulle innehålla en tag.

Så här blev mitt bidrag:

DSC_0002

Lite plottrigt kanske, jag gick loss fullt….

Jag har använt en hel massa olika små pappersbitar som låg i mina gömmor, tagen och texten “från mitt hjärta” är från ett ark från Pion Design som jag klippt ut, och i capen finns ett romantiskt motiv från ett klippark från lablanche som är helt fullt med lagom stora cirklar att använda till sånt här. Massor av glossy accent över och på bilden en hel del crackle paint, kanske inte syns så mycket. Blommorna var från början vita som jag har färgat med distress paint.

Ett stort tack till Rose-Marie som har bidragit med utmaningen, och ett urtjusigt kort som inspiration!

/Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar