Sidor

lördag 21 februari 2015

Kärlek vid första ögonkastet

 

Jag har gått och funderat bra länge på att göra något som jag inspirerats av många gånger på nätet, nämligen massor av fjärilar formade som ett hjärta eller något annat, och när jag såg tävlingen som var den här månaden hos En liten butik visste jag direkt hur jag ville ha det.

Jag tänkte vara med i månadstävlingen som finns här, som går ut på att skapa nåt som har med kärlek att göra. Layout, kort, mixed media en PL sida, bara det har med kärlek att göra och att ni använder rött eller rosa på ert alster. Ni får även använda andra färger men rött eller rosa eller båda måste finnas med.

Så här blev min LO:

DSC_0001-001

 

Jag har stansat ut massor och massor av fjärilar i lite olika rosa nyanser, limmat ihop dom två och två och sen klistrat in dom i en ritad hjärform. Några fick “smita” lite och flyga över fotot. Det blå pappret med It´s a boy är från Pion Design, och det har jag också använt till att göra de små capsen i. Syns kanske inte så bra, men bokstäverna har först fått en dust av Wink of Stella  Clear Glitter och sedan Glossy Accent.

//Helen

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin LO, och jag älskar idén med fjärilarna. Vilket pilljobb det måste varit:) Tack för att du är med och tävlar hos En Liten Butik.

    SvaraRadera
  2. Tack, jag blev faktiskt nöjd för en gångs skull ;-)
    Jag räknade till nästan hundra fjärilar när jag stansat mindre än en tredjedel, så ja - och limpistolen gav upp på köpet. Dessutom såg jag idag, en vecka efter att det fortfarande finns en sträng med överblivna små fjärilar som hänger i köket :-D

    SvaraRadera