Sidor

tisdag 28 augusti 2012

Mia på Papperssvalan fyller år

och har tagit examen!
Jag fick en underbart fin inbjudan till kaffekalas men kan tyvärr inte vara med, och vi skulle då fira examen, födelsedag, bra väder, vänner osv.
Jag får nöja mig med att skicka ett litet grattiskort istället eftersom jag inte kan vara med, och ett jättegrattis här!
Kortet “kom till mig”, första gången jag hittat på något själv, så det finns en del utvecklingsmöjligheter, men kul att det ändå blev ungefär som jag tänkt mig.
Jag vek ett vitt cardstock på mitten och sedan vid 3” och 9”. Sedan skrev jag ut en mall med GRATTIS och teckensnittet Cooper Black efter att jag först gjort så att bokstäverna satt ihop genom att högerklicka med musen och välja “Tecken”. Sedan under fliken "teckenavstånd” väljer man kondenserat och ställer in så att det blir lagom. Senare insåg jag att det behöver man inte om man bara fäster bokstäverna i upp och nerkant men ändå….
När jag skrivit ut bokstäverna la jag det mot cardstocken i mitten och ritade ganska hårt med en blyertspenna så att det blev avtryck i cardstocken. Efter det var det bara att skära ut med skalpell och sedan dekorera. Hoppas förklaringen är begriplig och att du testar själv!
Först ut en bild på hur det såg ut när bokstäverna var utskurna:
DSC_0274¨
Så här ser det ut från framsidan när kortet är ihopvikt:

DSC_0278
Och uppvikt ser det ut så här, jag klippte ut bokstäverna en gång till i glitterpapper för jag tyckte det syntes lite dåligt fört när jag hade samma papper, tror det hade varit bättre om det fått vara vitt helt enkelt.

DSC_0275
Det är tänkt att kortet ska stå upp så här:
DSC_0277
Baksidan:
DSC_0279

Kram på er alla och ännu en gång ett stor grattiskram till Mia! Tack för att jag får vara del av ditt TEAM!

//Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar