Sidor

lördag 21 juli 2012

Bok

Ett snabbt inlägg idag, det syns faktiskt skymtar av sol idag, så jag har lite bråttom ut!

Tänkte visa vad man kan göra lite snabbt när man har en BIA. Från och med i år är jag och min sambo med i ett arbetslag som lägger en dag på varje par som är med, och den dagen gör vi vadhelst de vill. Så här långt har vi hunnit med två dagar där vi har slipat, rivit tapeter, planterat om blommor, beskurit träd, målat och mycket mer. Det är hur kul som helst att ha sällskap, vi hinner jättemycket och avslutar dagen med en underbar middag som värdparet bjuder på, och skrattar och pratar hela dagen.

Jag hade från början bestämt mig för att notera vad vi gör och vad vi äter för jag som glömmer allt jämnt tänkte att det kan vara kul att bläddra i om några år.

Sagt och gjort, jag gjorde först en mall på bladen i boken, som jag sedan skrev ut i lite kraftigare papper, och sedan gjorde jag pärmar till boken i kartong något större. Allt gick snabbt och lätt att göra en bok av med dotterns BIA.

Pappret är från Tim Holtz och utsidan dekorerades med spellbinders labels 24. Bokstäver är utstansade från Tim Holtz (Haunted) och förstärkta med glossy accent. Metallhörn köpta på mässa. Det stora kugghjulen är från Tim Holtz och de små från Rox Stamp.

Några bilder:

DSC_0001

DSC_0003

kram på er alla!

 

/Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar