Sidor

tisdag 5 oktober 2010

Tävling Svensk Scrapbooking

Dags att vara med i en tävling - det är så kul att se hur olika alla bidrag blir, även om man utgår från samma skiss...
Bilden är från när min äldsta dotter blev sminkad och fotograferad för att vara modell en dag. Bilderna blev superfina, och bara tigger om att bli scrappade.  

Närbild på hjärta med journaling
Här har jag använt mitt favoritpapper för stunden, som är ett fjärilspapper från Mariposa Stack. Banden är från mina "gömmor" och fjärilarna inköpta på Panduro - ett ark med fjärilar som man klipper isär. De är glittriga och vita från början och sedan infärgade med colorbox pigment ink (papperssvalan). De små rosetterna är inköpta på E-bay av "fotomodellen". Rubriken är utstansad i ett underbart papper som är designat av Tim Holtz och bland annat finns att köpa på panduro. Till sist har jag använt mig av en hjärt-mini-mask från Heidi Swapp - högra hörnet direkt på LO:n och uppe till vänster som dold journaling utklippt och maskad på akvarellpapper. Infärgat med annan färg på colorboxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar