Sidor

måndag 18 oktober 2010

Kryssning

Hemkommen från en helt underbar helg med kryssning, god mat, kurser, ny inspiration, nya kompisar och massor av lust att scrappa, men först måste jag ju bara dela med mig lite. Scrapgalen stod som arrangör till kryssningen jag och dottern åkte på i helgen. Jag startade hemifrån kl 05:00 i fredags morse för att ta båten till Nynäsham, sedan hade vi alldeles för mycket tid i Stockholm, så vi hann med 4 (!) scrapbookingbutiker innan bussen till Finlandsfärjan tog oss till den terminalen för att sluta upp med resten av kryssningsdeltagarna. Vi hittade snart ett litet gäng som hade lika hysterisk packning som vi och snart kom vår "lekledare" och föste in oss i rätt fålla och gav oss en Goody-bag full av spännande scrap-godis. Fredagkvällen gick snabbt, smörgås och lite prat, installation i grupprummet och en kurs - sedan var det läggdags för trötta långväga resenärer. Vi hann med en kurs där vi fick göra en Layout i Vintage-stil och bland annat lära oss göra blommor. Jag är inte helt säker på att jag är nöjd med mina blommor, men jag lägger upp en bild av layouten här i alla fall :-).

lite mer träning kan behövas....
Mer om resten av resan kommer i nästa inlägg, nu måste jag skapa!

2 kommentarer: