Sidor

söndag 20 januari 2013

Tassar

I somras tillkom en liten baby i kusinfamiljen. Mamman har varit ett av mina kära och nära barn så det var väldigt roligt att träffas, det blir alldeles för sällan.
Det blir inte så många LO:n för mig, och jag vill verkligen ändra på det – utmaningen i att göra det som inte känns “vant” är spännande och triggar igång nåt, och nu när jag är på gång blev det en till av bara farten. Den här är lite extra twist eftersom jag försökt hålla den ren och utan för mycket dekorationer – svårt!
Började med en distressruta som jag stämplade text från en “grattis till babyn-stämpel”. Den blå färgen är Stormy Sky och den bruna Walnut Stain. Jag var lite för snabb när jag sedan stämplade texten med vanlig svart dyna – det måste torka ordentligt först annars syns inte texten. Sedan lite dekorationer och papper – allt material finns hos papperssvalan.

DSC_0199
DSC_0200
kram!

/Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar