Sidor

söndag 2 december 2012

Tutorial ramkort

I år kommer det att vara tutorials varje dag fram till jul på Papperssvalans blogg. Först ut är min tutorial på Ramkort, ett enkelt och snabbgjort kort som blir stilrent och snyggt.
Här kommer den:
Skär till ett grönt och ett vitt CS i måtten 6x 7 tum:
DSC_0342

Biga vid 0,5, 1,6 och 6,5 tum:
DSC_0345
Vik den innersta “inåt” och den yttersta “utåt”. Gör likadant på båda cardstocken:
DSC_0346
Så här borde det se ut nu:
DSC_0347
Ta ut ett hål med cirkelstans eller liknande i den vita delen och klistra fast på den gröna.
Passa noga in så att den hamnar rakt under hålet när man sätter ihop delarna.
DSC_0349
Nu är det dags att dekorera. Jag har bara stämplat och embossat med silver.
Grankvisten är en stans från Tim Holtz som jag sedan klistrat på halvpärlor som ska föreställa bär.
DSC_0350
Nu är det bara att tejpa ihop delarna enligt bilden.
DSC_0351
Klart!
DSC_0352
Kram på er och njut av en härlig första advent, själv ska jag snart provsmaka mina saffransbullar som står i ugnen!
//helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar