Sidor

fredag 11 maj 2012

Baby-present

Åh så mycket fina baby-papper det kommit in till Papperssvalan! Jag har gjort ett kort tidigare, och den här gången satsade jag på att göra en barnvagn. Lite pilligt eftersom den var lite i minsta laget, så jag har redan börjat på en till i lite större version, men söt tycker jag!
Allt material finns att köpa hos Papperssvalan och beskrivningen på hur man gör hittade jag i en Magnolia-tidning. Inuti har jag gjort samma sak fast lite mindre med ett lock för att ha som en liten ask att lägga i en present eller pengar i.  En liten tag och några charms fick plats i handtaget, och jag har gjort ett litet hål i asken inuti där jag fäst en ögla av tyll så att man kan dra i den för att få upp asken ur barnvagnen.

Kortet är gjort av materialsmulor som blev över, förutom cirkeln som är färgad med distress stains, fuktad och torkad med varmluftspistol, och sedan stämplad med distress stain picket fence (som är vit) – och sedan snabbt torkad för att få till den lite “krit-aktiga” effekten.

Jag har gjort en blå också som jag visat tidigare och som jag ändrat lite efter att jag inte blev helt nöjd med den här. 

DSC_0477          
DSC_0471  
 DSC_0472   
   DSC_0487         DSC_0486


Ha en underbar dag!
//Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar