Sidor

söndag 9 oktober 2011

Tävlingsbidrag Födelsedags-CC Svensk Scrapbooking

Jag har gjort några bidrag att vara med i födelsedagstävlingen för Svensk Scrapbooking, roliga utmaningar och helt underbara bidrag att inspireras av! Se här
Första bidraget är en LO som skulle innehålla fem bilder - en verklig utmaning för  mig som har väldigt svårt att använda fler än en bild åt gången. Jag har använt bilder på dotterns sötnos, som fyllde ett år igår  och som verkligen inte är "liten som en tesked" längre - tänk vad fort man glömmer!
Jag har använt Martha Stewarts kanststans modell large runt ett vitt cardstock som jag har haft en mask med ett hjärta på och använt distress för att färga in, och sedan mist-fläckat. Hjärtat är infärgat med distesser och perfect pearls, och sedan stämplat med en hjärtstämpel i svart inuti.


Bidrag nr 2 är från en skiss som underlag för ett kort, jag har sytt på maskin, och försökt framhäva pappret som jag tycker är fint som det är.



Bidrag nr tre är också till en skissutmaning, den här gången för en LO. Bilden är från i somras då vi grillade korv vid Ekstakusten på västra sidan av Gotland, med solnedgång som extra krydda till korven, och en helt underbar plats på jorden.


Bidrag nr 4 är ett bok-kort som är till en utmaning där man skulle använda fem ord i titeln, och jag tycker min titel passar så bra till motivet "Livet består av ögonblick- njut". Jag har stämplat fåglar på pappret som bestod av en bur - och såklart har fågeln fått smita ur sin bur istället för att vara i den.




Önskar alla som läser det här en fortsatt trevlig helg, dag, kväll, eller vad som nu passar!

//Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar