Sidor

fredag 21 januari 2011

DT Papperssvalan VänskapsAlbum

Jag får inte riktigt funktionen "tidsinställda inlägg" att fungera, och det är lite knasigt. En del alster jag gör för Papperssvalan vill jag ju vänta med att lägga upp här tills dom blivit publicerade hos Papperssvalan, men jag gör inläggen klara samtidigt... Det här albumet och inlägget gjorde jag för rätt länge sedan, men insåg rätt nyligen att jag inte delat med mig av. Här kommer det i alla fall:

Den första DT-träffen vi hade utmynnade i ett album, som såg ut som en bok, som blev en stjärna.... Den har legat på "tillväxt" ett bra tag - jag visste inte riktigt vad jag skulle fylla den med, och var inte riktigt nöjd med mitt färgval. Till slut fickjag i alla fall lite inspiration, när jag kom på att jag kunde göra det till en "Vänskaps-bok". Jag fyllde skrev ett "vänskaps-citat" på varje albumsida, och prydde med Magnolia-stämplar, och lite annat smått och gott. Dessutom la jag till ett lager till med papper, så jag fick till slut ihop färgerna. Den finns nu till beskådan i butiken i Othem på norra Gotland för alla som har vägarna förbi :-D

Den beskrivning vi använde kan jag inte bidra med, men min inspiration och ideén för Vänskaps-temat fick jag från Kamillas krypin här. Hon gör så mycket fint så man kan svimma!
 
Bild framifrån




Bild uppifrån

Jag skrev "vänskap" i boken, en bokstav per sida...












insidan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar