Sidor

tisdag 7 september 2010

Måla med distresser





De senaste dagarna har jag mest målat, jag tränar och tränar på att måla med distresser, och blir lite frustrerad över att inte bli helt nöjd fast det är jättekul. Bilderna visar min "färglåda" -hittade tips om hur man kan göra på den här sidan (som för övrigt är FULL av inspiration och mallar och allt vad man kan begära).
Jag har köpt en förvaringslåda på Claes Ohlson, och den tycker jag är toppen, för det går att köpa lösa "insatser" så det är lätt att fylla på och byta ut om man vill diska. Och så finns plats för mina penslar vid sidan om.

Jag har kopierat idén från sidan rakt av, och målat färg på insidan så man ser vilken man vill ha - distresserna är så starka att alla nästan ser likadana ut annars.
På utsidan har jag målat bilder med tre olika sorters papper för att jag ska kunna se hur det blir med olika underlag, och dekorerat lite snabbt - inget jag är superstolt över...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar